TriviumLindenhof in 2015

De mensen maken het verschil

Ik mag er zijn. Ik doe er toe. Het is begrijpelijk zoals ik ben geworden en nu neem ik zelf verantwoordelijkheid voor hoe ik verder ga. Ik ontwikkel het talent dat mij gegeven is, ik doe mee en ik onderhoud een sociaal netwerk dat bij mij past. Zo groei ik veilig en gezond op tot een jong volwassene die zo zelfstandig mogelijk en waardig meedoet in de samenleving.

Met de missie om dit grondgevoel bij zoveel mogelijk kinderen en jongeren te bereiken, zijn we ook in het turbulente jaar 2015 aan de slag gegaan. Het was het jaar waarin het vooral draaide om de transitie en het in gang zetten van de transformatie in de zorg. Vanaf 1 januari 2015 zijn de gemeenten verantwoordelijk voor de jeugdzorg. In heel Nederland zijn jeugdteams of wijkteams van start gegaan om dicht bij gezinnen te investeren in preventie en eigen kracht. Ook medewerkers van TriviumLindenhof zijn naar deze teams overgestapt. Daarnaast kregen we te maken met substantiële bezuinigingen waardoor met name 24-uurs voorzieningen werden afgebouwd of gesloten.

Er werd veel van de medewerkers gevraagd het afgelopen jaar. Tegelijkertijd zien zij ook de waarde van het dichter bij gezinnen organiseren van zorg. We zien de huidige ontwikkelingen dan ook vooral als grote kans om uiteindelijk meer kinderen, jongeren en gezinnen beter te ondersteunen en hen nog meer in staat te stellen veilig op te groeien en hun talenten te ontwikkelen. Een kans dus om onze missie te realiseren.

De opvoedkundige discipline is het fundament onder TriviumLindenhof. Dat vak en onze professionaliteit ontwikkelen we door. Daarnaast investeren we geld en energie in innovatie van de zorg, de vitaliteit van onze medewerkers en de doorontwikkeling van samenwerkingsverbanden. Maar vooral investeren we in onze medewerkers. Zij maken immers het verschil!